Boxtyper: Har du fugt- og temperaturfølsomme ting, anbefaler vi, at du vælger en isoleret box, da denne mindsker risikoen for kondens. Såfremt du foretrækker det, har vi også boxe indenfor i en tempereret lagerhal.
Flyttekasser: Overvej hvordan du pakker dine flyttekasser. Små flyttekasser er gode til tunge ting, da de ikke bliver overlæsset. Generelt skal du være opmærksom på, at dine flyttekasser ikke bliver overlæsset, så de holder deres facon og står stabilt, når de er stablet. Det er en god idé at sætte mærkat på dine flyttekasser, så nemt kan se, hvad de indeholder.
Tunge ting nederst: Placér altid de tungeste ting nederst, når du stabler dine ting.
Skil dine møbler ad: Det kan være en fordel så vidt muligt at skille alle dine møbler ad, så de er nemmere at stable. Put skruer og andet tilbehør til dine møbler i en plastikpose og tape det fast til det pågældende møbel, så det ikke forsvinder.
Beskyt dine ting: Skrøbelige ting og møbler kan blive beskadiget eller få mærker. Det er en god idé at beskytte dine møbler med bobleplast, tape eller flyttetæpper.
Placer dine ting korrekt: Det er en god idé at udarbejde en plan eller oversigt over, hvor du vil placere dine ting. Når du har fyldt din container kan du hænge denne op, så du altid ved, hvor dine ting er. Placér de ting du bruger mindst bagerst i containeren. Lav evt. gangplads så du har mulighed for at komme ned til de bagerste ting i din container.
Opsæt en reol: Hvis du skal opbevare mindre ejendele, kan det være en fordel at sætte en reol ind i din container. Vær dog opmærksom på, at du ikke må fastgøre den til containervæggen.
Lejeforholdet begyndelse og ophør
Lejeforholdet begynder den valgte dato og fortsætter, indtil det skriftligt opsiges af en af parterne.
Opsigelsesvarslet er 14 dage fra opsigelsen er modtaget.
Lejeforholdet kan tidligst opsiges 30 dage efter kontraktens indgåelse.
Lejen og dens betaling
Lejen betales månedsvis forud og forfalder d. 1. i hver måned.
Hvert år pr. 1. januar reguleres, uden særskilt varsel, den umiddelbart forud for reguleringen gældende årlige leje, med den procentvise ændring i nettoprisindekset fra januar måned det foregående år til januar måned forud for reguleringstidspunktet.
Som depositum betales kr. 500,00 inkl. moms, der indestår som sikkerhed for det lejede. Depositum refunderes ved lejeperiodens ophør.
Anvendelse
Det lejede må ikke bruges til andet end opmagasinering / lagerplads.
Der må ikke i det lejede opbevares farligt gods, som er skadeligt for tredjemand eller miljøet. Det er ikke tilladt at opbevare dyr i det lejede, ligesom mad og let fordærvelige varer eller ildelugtende produkter ej heller må oplagres i det lejede.
Der må ikke opbevares eksplosiver, brandfarligt gods, trykflasker, brandfarlige væsker eller varer i det lejede. Maskiner skal tømmes for olie, benzin og lignende væsker.
Køleskabe, frysere og andre genstande, der indeholder væske eller kan forårsage skade på genstande i øvrige lejemål, må kun opbevares i det lejede, såfremt de er forsvarligt indpakket eller drænet for væske.
Lejer er erstatningsansvarlig over for tredjemand, såfremt Lejers opbevaring af genstande i det lejede forårsager skade på genstande, der af tredjemand opbevares i tilstødende lejemål. Lejer er erstatningsansvarlig over for Udlejer, såfremt Lejers opbevaring af genstande i det lejede forårsager skade på Udlejers ejendom.
Lejer må ikke gøre indgreb i det lejede, såsom opsætning af hylder og lign.
Der er etableret tyveriovervågning i lagerhotellet. Alarmen går automatisk i gang efter 30 minutters inaktivitet i lagerhotellet.
Lejer må ikke efterlade affald på lagerhotellets område.
Aflevering
Ved lejemålets ophør skal boxen afleveres i god og rengjort stand, bortset fra forringelse ved ælde og almindeligt slid. Genstande der henstår i det lejede efter Lejers fraflytning vil blive bortskaffet af Udlejer, på Lejers bekostning.
Lejer skal aflevere nøgle og adgangsbrik på Blue Box’ kontor inden kl. 12:00 på ophørsdagen. Boxen anses først for afleveret, når Lejer har modtaget en underskrevet nøglekvittering.
Ved for sen aflevering af nøgle opkræves Lejer kr. 350,00 pr. ekstra lejedag + et gebyr kr. 200,00 inkl. moms.
Vilkår i øvrigt
Lejer får udleveret 1 nøgle til boxen samt 1 adgangsbrik til lagerområdet. Disse skal afleveres ved lejeforholdets ophør. Såfremt den udleverede adgangsbrik bortkommer eller beskadiges, hæfter Lejer for udstedelse af ny brik med 500,00 kr. inkl. moms. Såfremt nøglen beskadiges, hæfter Lejer for ny nøgle med 500 kr. inkl. moms. Bortkommer nøglen, samt adgangsbrikken til boxen, hæfter Lejer for ny lås og nøgle med 2.500,00 kr. inkl. moms. Lejer er pligtig til at vedligeholde låsen til boxen.
Ved overtagelse af containeren er Lejer pligtig til at gennemgå containeren for synlige mærker, pletter mv. på containeren. Dette er ikke udtømmende men blot eksempler på fejl eller mangler på containeren.
Fejl og mangler skal mailes senest 24 timer efter udlevering af nøgle til kontakt@blueboxstorage.dk. Kontakt evt. kontoret i vores åbningstid.
Ved ændring af lejekontrakten er første gang vederlagsfrit. Efterfølgende koster det kr. 250,00 inkl. moms.
Der må ikke opsættes skiltning uden forudgående skriftlig tilladelse fra Udlejer.
Misligholdelse af kontraktens vilkår berettiger til ophævelse med omgående virkning.
Udlejer har lov til – om nødvendigt – flytte containeren til et andet sted på Blue Box’ område. Lejer vil i givet fald blive kontaktet forud herfor.
Særlige vilkår
Biler m.m. må ikke henstilles således, at de generer ind- og udkørslen for andre.
Fremleje eller fremlån må ikke finde sted, og Lejer har ikke afståelsesret til lejemålet.
Hvis Lejer tilkalder vagten uden for kontorets åbningstid grundet glemt adgangsbrik til lagerhotellet, vil Lejer blive opkrævet kr. 1.125,00 inkl. moms pr. udkald. Det samme er gældende i tilfælde af, at Lejer tilkalder vagten på baggrund af en selvforskyldt fejl.
Vi overholder de gældende regler ift. Persondataloven, som du kan læse mere om på blueboxstorage.dk/kundepersondatapolitik